zaterdag 20 februari 2010

Arbeidt von jahr EINZ! Teil 2

Beloofd, hier mijn episch verhaal over:

Das Lippensynchronisierung!



Voordat ik samen met Thijs begon aan de Sound Effects filmpje, maakte ik eerst de Lipsync. Denk dat vele het andersom deden, vanwege die verdammte lippen.

De opdracht was om een Lipsync te maken met 2D animatie. Ik wilde de lipSync in 3D doen, ook al vond ik 2D animatie leuk na de 14 seconde animatie (meer daarover in Teil 3).

Mijn redenen om gewoon in 3D me Lipsync te maken:

- Ik studeerde 3D computer animatie.

Ja dat was het wel. Ik wist toen helaas niet dat we in blok 4 Lipsync kregen in 3D...

Maar goed, om een 3D Lipsync te maken had ik wel een kopf nodig die ik kon animeren in 3D. Gelukkig was ik die zomer daarvoor met een project bezig.
Een 3D versie van...

Kaiser Wilhelm II



Check.
Die.
Schnurrbart!

En die helm dan...oh heerlijk, ben gek op Duitsers...

Ik had toen een goed voorbeeld voor het kopf nodig. Me vader wilde "graag" foto's van zich laten maken voor referenties. Echt alleen maar omdat me Vati een enorme baard heeft. Ik wilde ook graag een oude man in een militaire pak maken, vond ik interessant. Dus begon lekker te klooie met Zbrush en snel kijke naar het resultaat in 3D Max:



Guter Himmel! Dus na veel geschuif aan de settings en het maken van zo'n epische helm kreeg ik dit:



Was best tevreden en wilde hem verder afmaken, maar toen begon me eerste schooljaar op de HKU... Sindsdien niet meer afgemaakt.

MAAR... de perfecte kopf om een lipsync mee te maken.

Hier een licht test en een Displacement (de plooien, etc) test





Ging voor schwarze & weiß en een low-key belichting, omdat ik snel wilde renderen en het zag er overtuigender uit. Ja ik ben lui.

Nu alleen nog een stukje geluid.
Ik had onlangs Dragonslayer gekeken en der was een oude acteur die een Zauberer speelde.



Vanaf 08:45. Kijk ook gewoon de hele film. Echt een aanrader!
Binnen een weekend kwam ik hier mee aan:



De leraar vond dat de mond te subtiel bewoog. Toen zag ik het niet. Nu ik zo terug kijk...
terwijl ik bezig was met de Sound Effects had ik hem nog snel aangepast.

De leraren waren tevreden, maar de lippen bewogen nog steeds iets te subtiel.
"Omdat ik duits ben, he?!"

De volgende dag viel me op dat het kopf geen wenkbrauwen had. Beetje het tegenovergestelde waar die oorspronkelijk aan facial haar zou krijgen...


Volgende keer mijn 14 Seconde Animatie.


Weer een lekker stukje muziek:


DE nieuwe John Williams zeg ik je!

2 opmerkingen:

  1. EINFACH KLASSE! SUPAH! BRAVO der Robin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Duiters.. Gadverdamme!
    maar wel dikke Schnurrbart.

    En echt he! volledig te
    janke bij up XD

    BeantwoordenVerwijderen