woensdag 17 februari 2010

Arbeidt von jahr EINZ! Teil 1

Zoals beloofd hier werk van et vorige jahr. Ik begin met:


Stichhaltige Effekte
Deze kennen jullie waarschijnlijk al, maar het grote verhaal erachter niet!



Vanaf dag 1 wilde ik dit samen met Thijs doen, en wilde ook verschillende technieken van animatie gebruiken. Onze eerste idee was om een 2D band (dus plat op papier) te laten animeren op een 3D set (Niet "3D" maar 3D) en kühle camera bewegingen te gebruiken. nadeel was dat we de animatie per frame moest printen en uitknippen, en Roelof zei ook dat we te moeilijk deden. Dus dan maar een 2D animatie in 3D set (hier dus wel "3D"). Dat gaat sneller, omdat er dan niet gekugelt hoeft te worden met uiprinten, etc.

En toen hadden we nog maar 2 weken. Dus keken we of we dingen konden hergebruiken, met 2D animatie gaat dat moeilijker dan met 3D. Dus gingen we, in plaats van alleen 2D karakters, 1 2D karakter en 1 3D karakter gebruiken. Ik had nog een 3D zakenpak (het is geen Hitman pak!... lijkt er alleen op) en Darth Vader helm liggen. Kon ik een mooi karakter van maken. Bleek dat die Darth vader helm in oude versie van 3D Max was gemaakt dus niet fatsoenlijk kon openen in versie die ik toen had. Dus in plaats van dat ik dan een nieuw ontwerp maak voor een hoofd, heb ik de helm opnieuw gemaakt in Max...



Ondertussen had Thijs al een ontwerp voor zijn karakter: Zorro in een Neo pak. We hadden nog geen setting, maar na Thijs z'n ontwerp was het duidelijk:

Gewehrkugelzeit!... Bullet Time!

Dus een slechte reden om The Matrix weer te kijken. Heb dus zo precies mogelijk die zelfde rooftop nagemaakt, alleen de helicopter natuurlijk niet.



voor de achtergrond had ik een skyline van internet geplukt en met Fotogeschäft de linker en rechter kant mooi over laten lopen. Die logo onder liet ik mooi zitten, zie je toch niet.

De Desert Eagle, die je nauwelijks ziet, heb ik best onnodig veel tijd ingestoken. Omdat het kan denk ik.



Dus alles was gereed en kon gaan animeren. Darth Vader had een pak aan en Thijs kwam met het idee om alles te wapperen (heb geen idee wat zijn obsessie is). Maar kleren laten wapperen in 3D Max was niet moeilijk, alleen ik had toevallig een bug dat ik die "wapper systeem" (heet anders natuurlijk, moet wel simpel houden) iedere keer opnieuw moest toepassen aan het model wanneer ik 3D Max ging openen. Dat was absoluut niet aangenaam, maar na 47 keer hetzelfde doen wist ik de 23 settings die ik moest aanpassen uit mijn hoofd.

De laatste 2 dagen voor de beoordeling kon ik eindelijk de boel uit renderen. Maar Thijs moest ook nog het geluid eronder zetten, want de opdracht heet "Sound Effects".
Het waren 2 bewegende shots die ik moest uitrenderen:

Darth Vader shot: ongeveer 12 uur
de Bullet Time shot: ongeveer 10 uur

die zondag avond stuurde ik de boel naar Thijs om geluid eronder te zetten.
Thijs ging volgens mij de hele nacht door om het af te krijgen (kudo's).

Ik ben erg tevreden met het resultaat, het werd alleen enorm afgekraakt door Roelof en Egbert.


Volgende keer de Lippensynchronisierung!



Hier dan nog een lekker stukje muziek:

1 opmerking:

  1. hehe ja de wapper effecten zijn inderdaad nice

    oh en ik heb m´n eigen Mozart plaat al opstaan XD

    BeantwoordenVerwijderen